زمستان 1385 - مطالب خواندنی.. عکس..جک..لطیفه..داستان و. . .
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نماز تقرب هر پرهیزگار است و حج جهاد هر ناتوان ، و براى هر چیز زکاتى است و زکاة تن روزه است ، و جهاد زن بودن شوى را به فرمان . [نهج البلاغه]
کل بازدیدها:----156873---
بازدید امروز: ----0-----
بازدید دیروز: ----5-----
جستجو:
زمستان 1385 - مطالب خواندنی.. عکس..جک..لطیفه..داستان و. . .
 
 
  • درباره من
    زمستان 1385 - مطالب خواندنی.. عکس..جک..لطیفه..داستان و. . .
    مصطفی ذوقی پایدار
    من عاشق سینما هستم. و در حال حاظر هنر جوی انجمن سینمای جوان هستم و قصذ دارم یکی از ارگردانان بزرگ جهان شوم و تلاش خود را برای رسیدن به این درجه میکنم
  • لوگوی وبلاگ
    زمستان 1385 - مطالب خواندنی.. عکس..جک..لطیفه..داستان و. . .

  • پیوندهای روزانه
    کامران هومن!!!!!!واوو اینجا رو [820]
    .......::طنز......آقای جالب::........ [571]
    .:: عکسهای یانگوم !!! ... عکسهای گلشیفته فراهانی !!! . 2007 [2333]
    .:: عضویت در یک گروه سینمایی !!! کلیک کنید!!! فیلم های-18::. [330]
    .::: سیصد فیلم!!!!!!‏فیلم300 !!!! ::.. کلیک کنید.. واااااااای :: [567]
    .:: تپه ها چشم دارند... تپه خاموش..... اره3.... فیلم ترسناک فقط [290]
    .::تقدیم به عشقم:..... [500]
    کسب در آمد از اینترنت صد در صد جواب میده - کلیک نکنی...!!! [257]
    .::: فقط زیر 18 سال نیاد : ::. [2056]
    .::یادداشتهای خط خطی::. [334]
    فیلمهای 2007...... بیوگرافی بازیگران....... فیلمهای ترسناک.!‏21 [327]
    .::پرسپولیسی هاش کلیک کنن::. پیروزی برای پرسپولیس:::. [477]
    .:dj و شاهد dj کارینا::. [214]
    یه روستای خیلی خوب......روستای اینجوری ندیدی!!!!!‏! دیدی؟؟؟ [680]
    .::کتاب و مقالات هک::. [334]
    [آرشیو(21)]

  • مطالب بایگانی شده
  • لوکوی دوستان من
  • اوقات شرعی
  • اشتراک در وبلاگ
     
  • وضعیت من در یاهو
  • آوای آشنا
  • طرح حذف 3 صفر از واحد پولی کشور در سال 86
    نویسنده: مصطفی ذوقی پایدار دوشنبه 85/12/28 ساعت 8:0 عصر

    برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حال کار بر روی طرحی هستند که بر اساس آن، ارزش واحد پول ایران  هزار یا ده هزار  برابر می شود.
     

    به گزارش عصر ایران  طبق این طرح که هنوز علنی نشده و طراحان آن در حال جمع بندی هستند، سه یا چهار صفر از واحد پولی کشور حذف می شود.

    پایین آمدن ارزش پول ملی و تبعات روانی و اقتصادی آن از جمله دلایل طراحان حذف 3 یا 4 صفر از واحد پول ملی است.

    نکته جالب توجه اینجاست که طراحان این طرح، از اعلام آن، حتی به سایر نمایندگان نیز خودداری کرده اند به طوری که حتی بسیاری از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس نیز از وجود این طرح، بی اطلاع هستند.

    از آنجا که پیش بینی می شود این طرح واکنش های مثبت و منفی زیادی در پی داشته باشد، طراحان آن ترجیح می دهند تا نهایی شدن طرح و بررسی تمام جوانب کار، از اعلام جزئیات آن خودداری کنند.

    پیش از این، کشورهایی مثل ترکیه که ارزش پول آنها به حدی پایین آمده بود که برای یک خرید معمولی نیز باید میلیون ها واحد پولی رد و بدل می شد، اقدام به حذف تعدادی از صفرها از واحد پولی خود کرده اند.

     

    نظرات کاربران:

    من یک پیشنهاد بهتر دارم: دریافتها مثل حقوق معلمان با همین صفرهای فعلی باشد ولی پرداختها با صفرهای کمتر. پیشنهاد دیگر این است که 3 تا صفر اضافه کنیم تا درآمدها و حقوقها زیاد شود! مثلا حقوق یک معلم بجای 338000 تومان در ماه بشود 338000000 تومان! قشنگه نه؟ احتمالا آقای فرشیدی از این طرح استقبال خواهد کرد. بابا صفر که مفته دیگه!

    سلام
    طرح بسیار خوبی هست. به شرطی که کلیه مسایل را در نظر بگیرند.

    صفر که ارزشی نداره . پس هر وقت این چند تا صفر را حذف کردن آن ها در مقابل اعداد حقوق کارمندان قرار دهند. یاعلی

    با سلام
    این مسئله مدتهاست که ذهن مرا به خود مشغول کرده ودر خیلی از صحبت هایی که با دوستان داریم در خصوص محسنات آن بحث می کنیم مثلا" در مورد صرفه جویی در وقت مردم و کارمندان بانک ها و ترافیک و کم شدن هزینه چاپ اسکناس و ....
    از همه مهمتر بار روانی قضیه است . مثلا" کسی که در 40 ریال پیش گوشت را کیلویی 5 الی6 تومان می خرید الان و با واحد جدید ریال تقریبا" با همان قیمت گوشت را می تواند بخرد و چنین مسئله ای در مراودات و محاسبات مردم تاثیر بسیار مطلوبی خواهد گذاشت.

    سه صفر پیش کش اگر یک صفر را هم حذف کنند وواحد تومان جایکزین شود تاواقعیت امروز و عرف متداول معاملات گردد.


        نظرات دیگران ( )

  • عسلویه، دروازه جهنم
    نویسنده: مصطفی ذوقی پایدار دوشنبه 85/12/28 ساعت 10:54 صبح

    عسلویه، دروازه جهنم

     

     

    چطورمی گویند عسلویه قطب صنعتی ایران است در حالیکه ما در اینجا از حداقل امکانات اولیه زندگی محروم هستیم . آقایان فقط برای بازدید از پیشرفت پروژه های نفتی می آیند ، دور می زنند و می روند و بعد هم مصاحبه می کنند که از پیشرفت هایی که در عسلویه شده شگفت زده شدیم ! آیا اینها یک بار هم که شده از کسی پرسیده اند که مشکلات تان درعسلویه چیست ؟

     

     

    این تصاویر وضعیت هوای عسلویه  در تاریخ 11/12/85 می باشد که با تصاویری از یک روز عادی مقایسه شده است . گرچه کولرها هنوز روشن است  ولی اینک آخرین روزهای بهاری در عسلویه است و بزودی دوره 9 ماهه تابستان شروع می شود .
     

     

     

    وضعیت  آب مصرفی استراحتگاه کارمندان رسمی  یکی از پتروشیمی های منطقه رانشان می دهد.
     

    اینجا عسلویه ( پتروشیمی پتروشیمی برزویه ) است . بیابان برهوتی که که اینک با مدیریت مدیران خلاق ودستان توانمند  متخصصین ، کارشناسان و پرسنل زحمتکش وزارت نفت  تبدیل به یکی از بزرگترین قطب های اقتصادی – نفتی جهان شده است .
    عسلویه فاقد هرگونه امکانات در خور موقعیت فعلی آن است ، از جمله اینکه امکانات درمانی وزارت نفت در آن مشابه امکانات  در یک روستا است ! .  به قول یک کارشناس هندی :  عسلویه  دروازه جهنم است

     

     

    آیت الله حائری شیرازی خواستار توجه حاکمیت به نیازهای جنسی کارکنان صنعت نفت در منطقه عسلویه شد
        

    در روایات ما مطرح شده است که در برخی جنگ ها که برای مدت نسبتاً طولانی لشکریان اسلام از خانواده و همسر خود دور می ماندند از طریق ازدواج موقت نشاط و آمادگی قوای اسلام را برای جنگ حفظ می کردند.

     

    آیت الله محی الدین حائری شیرازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز خواستار توجه حاکمیت به نیازهای جنسی پرسنل صنعت نفت در منطقه عسلویه شد.
    به گزارش نفت نیوز وی که اخیراً در پایگاه اطلاع رسانی "الف" به عنوان میمان ویژه به سئوالات کاربران این سایت در خصوص روابط دختر و پسر شرکت کرده این موضوع را در پاسخ به پرسش یکی از کارکنان منطقه عسلویه مطرح کرده است.
    متن پرسش و پاسخ را می خوانید: « مستحضر هستید که هم اکنون در منطقه صنعتی- گازی عسلویه ؛ ده ها هزار مرد اغلب جوان در سایت ها مشغول کارند و روزانه بین 8 تا12 ساعت کار می کنند.اینها اغلب جوان و مجردند و البته نیاز جنسی دارند ولی در اینجا جنس مونث بسیار کم است و افراد بواسطه شعل شان باید مجرد بمانند. یعنی نمی توانند ازدواج کنند. حال بفرمایید اسلام برای رفع مشروع نیاز جنسی این جوانان چه راه حلی دارد؟(ضمنا شایع است و متاسفانه گاه گداری شواهدی هم مشاهده می شود که وضع فرهنگی – اجتماعی در عسلویه به دلیل همین مساله ای که شرح دادم بسیار ناهنجار شده است...) »
    متن پاسخ آیت الله حائری شیرازی به این شرح است:« در روایات ما مطرح شده است که در برخی جنگ ها که برای مدت نسبتاً طولانی لشکریان اسلام از خانواده و همسر خود دور می ماندند از طریق ازدواج موقت نشاط و آمادگی قوای اسلام را برای جنگ حفظ می کردند. بجاست حاکمیت اسلامی به دور از هیاهوهای احساسی تدبیری برای مساله فوق بیندیشد. »
    وی در بخشی دیگری از پاسخ های خود به پرسش های خوانندگان افزود: « اروپا و سایر کشورها دوستی دختر و پسر منکر نیست از این جهت رسمی است و دوست مثل یک همسر رسمی از حدود و حقوق خود دفاع می کند و طرفین مثل مغازه داران در خیابان های درجه یک ، کیفیّت و کمیّت جنس خود را کنترل می کنند اما با وضعی که به دلیل منکر شدن مباح ( ازدواج موقت ) در کشور ما پیش آمده دوستی دختر و پسر امری قاچاق ، ممنوع و محکوم است . از این جهت مثل دست فروشی های غیر قانونی است که کنترل کیفیّت و کمیّت در کار نیست . »
    آیت الله حائری شیرازی تاکید کرد: « تا زمانیکه ازدواج موقت برای خانمها از تضمین و لزوم برخوردار نشود معروف نشده است و تا زمانیکه معروف نشده روابط نامشروع باندازه ای رایج خواهد شد که منکریت آن کمرنگ شود در چنان وضعی راههای شیطانی مثل اتوبان بی دردسر و راههای الهی مثل سنگلاخ غیر قابل عبور گردیده است . تا آنجا که گویی آتش در دست نگه داشتن از ایمان در دل نگهداشتن مشکل تر شود .»
    وی در پاسخ به سئوال مشابه دیگری گفت: « اسلام راه را منحصر به ازدواج دائم نکرده است راههای دیگری در اسلام هست چون متروک مانده بنظر ما منکر شده است و بدون محرمیت از یکدیگر لذت بردن چون رایج شده معروف شده است . زنده کردن مجدد دین موقعی است که راههای غیراز ازدواج دائم ومشروع در بین مردم پذیرفته شود ولذت بردن از غیر محرم منکر شود .»
    گفتنی است آیت الله محمد صادق (محی الدین) حائری شیرازی، متولد 1315 می باشد که تحصیلات خارج فقه و اصول خود را نزد آیه الله بروجردی، آیت الله داماد و امام خمینی (ره) طی کرده است.
    تالیفات وی بالغ بر 20 جلد کتاب در موضوعات علوم انسانی، اخلاق، معارف دینی و علوم تربیتی می باشد.
    آیت الله حائری شیرازی هم اکنون بعنوان نماینده مردم شیراز در مجلس خبرگان رهبری و  نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز می باشد


        نظرات دیگران ( )

  • .::لینک باکس پر بیننده::.
    نویسنده: مصطفی ذوقی پایدار شنبه 85/12/26 ساعت 10:15 عصر

    با نام خدا.....

     

    سلام به همه دوستانی که به این وبلاگ سر میزنن. دوستان من در این وبلاگ لینک باکسی رو به وجود آوردم که آمار اون روزانه تا ??? میرسه و دوستان میتونن این لینک باکس رو در الا ترین قسمت وبلاگ خودشون قرار بدن و ما لینک آنها رو در لینک باکس قرار بدیم.

     

    دوستان برای افزایش آمار لینک باکس که با افزایش آمار وبلاگ شما همراه هست بیاید تا همگی لینک باکس رو به دوستان خودمون معرفی کنیم که اونها لیک باکس رو در بالا ترین قسمت وبلاگ خودشون قرار بدن و ما هم لینک اونها رو در لینک باکس قرار بدیم و در ضمن شما باید به دوستان خودتون هم یاد بدید که اونها این لینک باکس رو به دوستان خودشون معرفی کنن و دوستان آنها هم همین طور تا آمار وبلاگ هایی که لینک باکس رو در وبلاگ شون قرار دادن تا ???????????? برسه/

    دوستان من برای افزایش آمار وبلاگ خودتون این پیشنهاد رو دادم و دست خودتون هست که معرفی کنید و آمار وبلاگتون بالا بره یا معرفی نکنید.

     

    این هم کد لینک باکس.


       


        نظرات دیگران ( )

  • عکسهای خیلی خیلی جالب!!!
    نویسنده: مصطفی ذوقی پایدار شنبه 85/12/26 ساعت 12:0 صبح

    http://jokdoony.coo.ir

    ط¹ط¶ظˆغŒطھ ط¯ط± ط§غŒط±ط§ظ† ط¹ط´ظ‚


     

    ط¹ط¶ظˆغŒطھ ط¯ط± ط§غŒط±ط§ظ† ط¹ط´ظ‚


     

    ط¹ط¶ظˆغŒطھ ط¯ط± ط§غŒط±ط§ظ† ط¹ط´ظ‚


     

    ط¹ط¶ظˆغŒطھ ط¯ط± ط§غŒط±ط§ظ† ط¹ط´ظ‚


     

    ط¹ط¶ظˆغŒطھ ط¯ط± ط§غŒط±ط§ظ† ط¹ط´ظ‚


     

    ط¹ط¶ظˆغŒطھ ط¯ط± ط§غŒط±ط§ظ† ط¹ط´ظ‚


     

    ط¹ط¶ظˆغŒطھ ط¯ط± ط§غŒط±ط§ظ† ط¹ط´ظ‚


     

     

    ط¹ط¶ظˆغŒطھ ط¯ط± ط§غŒط±ط§ظ† ط¹ط´ظ‚


     

    ط¹ط¶ظˆغŒطھ ط¯ط± ط§غŒط±ط§ظ† ط¹ط´ظ‚


     

    ط¹ط¶ظˆغŒطھ ط¯ط± ط§غŒط±ط§ظ† ط¹ط´ظ‚


     

    ط¹ط¶ظˆغŒطھ ط¯ط± ط§غŒط±ط§ظ† ط¹ط´ظ‚


     

    ط¹ط¶ظˆغŒطھ ط¯ط± ط§غŒط±ط§ظ† ط¹ط´ظ‚

    ط¹ط¶ظˆغŒطھ ط¯ط± ط§غŒط±ط§ظ† ط¹ط´ظ‚ط¹ط¶ظˆغŒطھ ط¯ط± ط§غŒط±ط§ظ† ط¹ط´ظ‚
     


        نظرات دیگران ( )

  • شکار لحظه ها
    نویسنده: مصطفی ذوقی پایدار جمعه 85/12/25 ساعت 10:22 صبح

    شکار لحظه ها

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     


        نظرات دیگران ( )

  • .::حکایت تصادف یک زن و یک مرد::.
    نویسنده: مصطفی ذوقی پایدار پنج شنبه 85/12/24 ساعت 11:16 صبح

    .::حکایت تصادف یک زن و یک مرد::.

    cinema love

    یک روز یک زن و مرد ماشینشون با هم تصادف بدی می کنه .بطوریکه ماشین هردوشون بشدت آسیب میبینه .ولی هردوشون بطرز معجزه آسایی جان سالم بدر می برند.وقتی که هر دو از ماشینشون که حالا تبدیل به آهن فراضه شده بیرون میان اون خانم بر میگرده میگه .آه چه جالب شما مرد هستید... ببینید چه بروز ماشینامون اومده !همه چیز داغان شده ولی ما سالم هستیم .این باید نشانه ای از طرف خدا باشه که اینطوری با هم ملاقات کنیم و زندگی مشترکی را با صلح و صفا آغاز کنیم ! مرد با هیجان پاسخ میگه:"بله کاملا" با شما موافقم این باید نشانه ای از طرف خدا باشه !"بعد اون زن ادامه می دهد و می گه :"ببین یک معجزه دیگه. ماشین من کاملا" داغان شده ولی این شیشه مشروب سالمه .مطمئنا" خدا خواسته که این شیشه مشروب سالم بمونه تا ما این تصادف خوش یمن رو جشن بگیریم !بعد زن بطری رو به مرد میده .مرد سرش رو به علامت تصدیق تکان میده و درب بطری رو باز می کنه و نصف شیشه مشروب رو می نوشد.بعد بطری رو برمی گرداند به زن .زن درب بطری را می بندد و شیشه رو برمی گردونه به مرد.مرده می گه شما نمی نوشید؟! زن در جواب می گه : نه . فکر می کنم باید منتظر پلیس بشم.


        نظرات دیگران ( )

  • ناپلئون بناپارت : .......
    نویسنده: مصطفی ذوقی پایدار چهارشنبه 85/12/23 ساعت 11:18 عصر

    ناپلئون بناپارت : در دنیا فقط از یک چیز باید ترسید و آن خود ترس است .

    ناپلئون بناپارت : اولین شرط توفیق شهامت و بی باکی است .

    ناپلئون بناپارت : نایاب ترین چیزها در جهان دوست صمیمی است .

    ناپلئون بناپارت : دردها و رنج ها فکر انسان را قوی می سازد

    ناپلئون بناپارت : کسانی که روح نامید دارند مقصرترین مردم هستند.

    ناپلئون بناپارت : کسی که می ترسد شکست بخورد حتما شکست خواهد خورد.

    ناپلئون بناپارت : یک روز زندگی پر غوغا و در شهرت و افتخار بهتر از صد سال گمنامی است.

    ناپلئون بناپارت : پیروزی یعنی خواستن .

    ناپلئون بناپارت : عشق گوهری است گرانبها ، اگر با عفت توام باشد.

    ناپلئون بناپارت : عفت در زن مانند شجاعت است در مرد ، من از مرد ترسو همچنان متنفرم که از زن نانجیب

    ناپلئون بناپارت : فداکاری در راه وطن از همه فضایل باارزشتر است.


        نظرات دیگران ( )

  • چهار شنبه سوری
    نویسنده: مصطفی ذوقی پایدار سه شنبه 85/12/22 ساعت 3:10 عصر

    زمان تحویل سال نو

    عید نوروز 

    لحظه تحویل سال بوقت تهران، چهارشنبه 1 فروردین 1386، ساعت 03:37:26 بامداد

    عید نوروز1386



    چهار شنبه سوری

     

     از جمله جشن های آریایی ، جشن های آتش است . امروزه تنها « جشن سوری » ، معروف به « چهارشنبه سوری » و نیز « جشن سده » برایمان به یادگار مانده است و در مورد جشن های فراموش شده ی آتش ، به « آذرگان » در نهم آذر ماه و « شهریورگان » یا « آذر جشن » می توان اشاره داشت . آتش نزد ایرانیان مظهر روشنی ، پاکی ، طراوت ، سازندگی ، زندگی ، سلامت و تندرستی و در نهایت بارزترین تجلی خداوند در روی زمین است . ( هاشم رضی ، صص 145 و 148 )

         آیین های نوروزی از « جشن سوری » ( چهارشنبه سوری ) آغاز می شود و با آیین سیزده بدر نوروز به سر انجام خود می رسد. ( بهرام فره وشی ، ص 43 ) برخی را باور این است که با در نظر آوردن واژه ی « چهارشنبه » که بر آمده از فرهنگ عرب و سامی است ، پس « چهارشنبه سوری » ارمغانی از سوی عربهاست ، چرا که همانطور که می دانیم ، در ایران قدیم هر روزی نامی ویژه داشته است ( هرمزدروز ، وهمن روز ، اردوهشت روز ، شهروَر روز ، خرداد روز ، سروش روز ، مهر روز ، زامیاد روز و … ) و نشانی از بخش بندی امروزین چهار هفته ایی و نام های آنان به چشم نمی خورد .

       چون در روز شماری تازیان ، چهارشنبه و شب آن نحس و نا مبارک به شمار می رفته شب چهارشنبه ی آخر سال را با « جشن سوری » به شادمانی پرداخته و بدین گونه می کوشیدند تا نحسی و نا خجستگی چنین شب و روزی را بر کنار کنند . همچنین جاحظ در کتاب خود با نام المحاسن و الاضداد (ص 277 ) به نامبارکی چهارشنبه نزد عربها اشاره می کند . منوچهری در این روز مردمان را به شادمانی می خواند تا از نا خوبی و بد یمنی آن رها شوند . ( عبدالعظیم رضایی ، صص 119 –118 )

        اما بر پایه ی پژوهش های انجام شده ، زمان باستانی « جشن سوری » را می توان در این سه گاه باز جست : شب بیست و ششم از ماه اسفند ، یعنی در نخستین شب از پنجه ی کوچک ، یا در اولین شب پنجه ی بزرگ یا پنجه ی وه که پنج روز کبیسه است و نخستین شب و روز « جشن همسپهمدیم » ( آخرین گاهنبار سالانه ) و دیدگاه سوم ، آخرین شب سال است که ارجمندترین روز « جشن همسپهمدیم » و جشن آفرینش انسان است . ( هاشم رضی ، ص 149 ).

       افزون بر این و بنا به سنتی که برای برخی رویدادهای بزرگ و جشن های باستانی ، برابر نهادی اسلامی نیز بدست داده شده است ، آتش افروزی و شادمانی شب چهارشنبه ی آخر سال را برخی به قیام مختار ثقفی که به خونخواهی حسین ( ع ) و فرزندانش قیام کرده بود ، نسبت می دهند : « مختار سردار معروف عرب وقتی از زندان خلاصی یافت و به خونخواهی شهیدان کربلا قیام کرد ، برای این که موافق و مخالف را از هم تمیز دهد و بر کفار بتازد ، دستور داد که شیعیان بر بام خانه ی خود آتش روشن کنند و این شب مصادف با چهارشنبه آخر سال بود و از آن به بعد مرسوم شد . » ( محمود روح الامینی ، ص 50 ).

      واژه « سوری » فارسی به معنی « سرخ » می باشد و چنان که پیداست ، به آتش اشاره دارد . البته « سور » در مفهوم « میهمانی » هم در فارسی به کار رفته است . ( رضایی ، ص 122 )


    *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** ***
     
    استاد پورداود ، پس از بزرگداشت این جشن باستانی ، به موضوع ویژه ای اشاره دارد و بر این باور است که رسم پریدن از روی آتش و خواندن ترانه هایی همچون « سرخی تو از من ، زردی من از تو و … » از افزونه های پسا – اسلامی است و از دیدگاهی ، بی احترامی به جایگاه ارجمند آتش به شمار می رود . ( ابراهیم پور داود ، ص 75 ) .

    *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** ***
    چهار شنبه سوری
      برخی رسوم « جشن سوری » به شمار ذیل است : بوته افروزی ، آب پاشی و آب بازی ، فالگوش نشینی ، قاشق زنی ، کوزه شکنی ، فال کوزه ، آش چهارشنبه سوری ، آجیل مشگل گشا ، شال اندازی ، شیر سنگی (توپ مروارید - صادق هدایت) و … (علی بلوک باشی ، صص 63 – 57 ، بهرام فره وشی ، صص 49-44 ) .

    ____________ _________ _____

    در شهرهای مختلف ایران :

       در مناطقی همچون شیراز ، کردستان و آذربایجان ، آداب و رسوم ویژه و کهن تری وجود دارد . به طور مثال ، سفره حضرت خضر ( ع ) و یا آب پاشی در سعدیه که ویژه شیراز است و یا سفره های خوراکی رنگینی که در کردستان و آذربایجان آماده میشود و نیز مراسم آتش افروزی و شادمانی همگانی مردم . برخی را عقیده بر این است که « جشن سوری » ( چهارشنبه سوری ) با مراسم مربوط به بزرگداشت فروهر درگذشتگان نیز پیوند و بستگی دارد . ( هاشم رضی ، صص 164-156 )

      سرانجام ، امید است این روشنی بخشی ها و آتش افروزیها ، اخگری شود بر بیشه  اندیشه های پر طراوت مردمان خردمند ایرانی تا به پشتوانه فرهنگ پر بار و ارجمند خویش و به یادمان شادباش ها و خشنودی های کهنی که همگی دارای بستری دینی ، اخلاقی و فرهنگی بوده ، خردمندانه و در روشنای پندارپاک  و گفتار راست و کردار نیک ، پای کوبانه و خرسند در راه راستی گام زنند ..


        نظرات دیگران ( )

  • .::ازدواج به سبک اینترنتی!::.
    نویسنده: مصطفی ذوقی پایدار سه شنبه 85/12/22 ساعت 3:10 عصر

    ازدواج به سبک اینترنتی!

     

     

    عروس خانم دوشیزه shirin_sooskesiah آیا وکیلم شما را به مهر :

    - گوگل عدد سکه بهار آزادی
    - یک وب کم
    - سند یک سایت اینترنت اختصاصی دات کام
    - یک مودم DSL
    - اینترنت پرسرعت به اندازه طول عمر نوح!
    - LCD و شمعدان
    - یک هدست بی سیم
    - چهارده روم اختصاصی به نیت چهارده ...
    - پنج گیگا بایت میل باکس اختصاصی به نیت پنج ...

     

    به عقد دائم آقای feri_ferferi در بیاورم ؟

    - جمعیت : عروس رفته آف هاش رو چک کنه!!!
    - حاج آقا : برای بار دوم آیا وکیلم ؟
    - جمعیت : عروس رفته ویروس کش آپدیت کنه!!
    - حاج آقا :!!!BUZZ
    - برای بار سوم خفم کردی آیا وکیلم ؟
    - عروس : با اجازه بزرگترهای Room بله!

    * گوگل عددی است که تشکیل یافته از 1 و هزار صفر جلوی آن : ........... 100000000


        نظرات دیگران ( )

  • ابلهانه ترین سوالات کاربران کامپیوتر در انگلیس
    نویسنده: مصطفی ذوقی پایدار سه شنبه 85/12/22 ساعت 3:10 عصر

    ابلهانه ترین سوالات کاربران کامپیوتر در انگلیس


     

    شرکت بریتیش تله کام یا همان BT لیستی از احمقانه ترین سوالاتی را که کاربران کامپیوتری یا اینترنتی این شرکت ارتباطی از مشاوران آنها پرسیده اند منتشر کرد.

    برخی از این سوالات آنقدر خنده دار است که حتی خود سوال کنندگان پس از فهمیدن اشتباه خود به احمقانه بودن آن اعتراف کرده اند.

    لیست سوالات به شرح زیر است:

    1- کاربر: کامپیوتر می گوید هر کلیدی را (ANY KEYS) فشار دهید اما من نمی توانم دکمه ANY را روی کی بوردم پیدا کنم.

    2- کاربر: من نمی توانم کانال های تلویزیون را با مونیتورم عوض کنم.

    3- کاربر: من با یک نفر در اینترنت آشنا شدم می توانید شماره تلفن او را برای من پیدا کنید.

    4- کاربر: اینترنت من کار نمی کند؟

    مشاور: مودم را وصل کرده اید ، همه سیم های کامپیوتر را چک کرده اید؟

    کاربر: نه الان فقط مانیتور جلوی من است هنوز کامپیوتر و مودم را از جعبه در نیاورده ام!

    5- کاربر: پسر 14 ساله من برای کامپیوتر رمز گذاشته و حالا من نمی توانم وارد آن شوم.

    مشاور: رمز آن را فراموش کرده؟

    کاربر: نه آن را به من نمی گوید چون با من لج کرده

    6- مشاور: لطفا روی MY COMPUTER (کامپیوتر من) کلیک کنید.

    کاربر: من فقط کامپیوتر خودم را دارم کامپیوتر شما پیش من نیست.

    7- کاربر: ماوس پد من سیم ندارد!

    مشاور: من فکر کنم متوجه منظور شما نشدم. ماوس پد شما قرار نیست سیمی داشته باشد.

    کاربر: پس چگونه می تواند ماوس را پیدا کند؟ یعنی بصورت بی سیم کار می کند؟

     

     

    در یک مورد دیگر نیز مرکز مشاوره مایکروسافت در انگلیس لیستی از سوال های ابلهانه مشتریانش را اینگونه منتشر کرده است.

     

    مرکز مشاوره : چه نوع کامپیوتری دارید؟

    مشتری : یک کامپیوتر سفید...

    *

    مشتری : سلام، من «سلین» هستم. نمی تونم دیسکتم رو دربیارم

    مرکز : سعی کردین دکمه رو فشار بدین؟

    مشتری : آره، ولی اون واقعاً گیر کرده

    مرکز : این خوب نیست، من یک یادداشت آماده می کنم...

    مشتری : نه... صبر کن... من هنوز نذاشتمش تو درایو... هنوز روی میزمه.. ببخشید...

    *

    مرکز : روی آیکن MY COMPUTER در سمت چپ صفحه کلیک کن.

    مشتری : سمت چپ شما یا سمت چپ من؟

    *

    مرکز : روز خوش، چه کمکی از من برمیاد؟

    مشتری : سلام...من نمی تونم پرینت کنم.

    مرکز : میشه لطفاً روی START کلیک کنید و...

    مشتری : گوش کن رفیق؛ برای من اصطلاحات فنی نیار! من بیل گیتس نیستم، لعنتی!

    *

    مشتری : سلام، عصرتون بخیر، من مارتا هستم، نمی تونم پرینت بگیرم. هر دفعه سعی می کنم میگه : «نمی تونم پرینتر رو پیدا کنم» من حتی پرینتر رو بلند کردم و جلوی مانیتور گذاشتم ، اما کامپیوتر هنوز میگه نمی تونه پیداش کنه...

    *

    مشتری : من توی پرینت گرفتن با رنگ قرمز مشکل دارم...

    مرکز : آیا شما پرینتر رنگی دارید؟

    مشتری : نه.

    *

    مرکز : الآن روی مانیتورتون چیه خانوم؟

    مشتری : یه خرس TEDDY که دوستم از سوپرمارکت برام خریده.

    *

    مرکز : و الآن F8 رو بزنین.

    مشتری : کار نمی کنه.

    مرکز : دقیقاً چه کار کردین؟

    مشتری : من کلید F رو 8 بار فشار دادم همونطور که بهم گفتید، ولی هیچ اتفاقی نمی افته...

    *

    مشتری : کیبورد من دیگه کار نمی کنه.

    مرکز : مطمئنید که به کامپیوترتون وصله؟

    مشتری : نه، من نمی تونم پشت کامپیوتر برم.

    مرکز : کیبوردتون رو بردارید و 10 قدم به عقب برید.

    مشتری : باشه.

    مرکز : کیبورد با شما اومد؟

    مشتری : بله

    مرکز : این یعنی کیبورد وصل نیست. کیبورد دیگه ای اونجا نیست؟

    مشتری : چرا، یکی دیگه اینجا هست. اوه... اون یکی کار می کنه!

    *

    مرکز : رمز عبور شما حرف کوچک A مثل APPLE، و حرف بزرگ V مثل VICTOR، و عدد 7 هست.

    مشتری : اون 7 هم با حروف بزرگه؟

    *

    یک مشتری نمی تونه به اینترنت وصل بشه...

    مرکز : شما مطمئنید رمز درست رو به کار بردید؟

    مشتری : بله مطمئنم. من دیدم همکارم این کار رو کرد.

    مرکز : میشه به من بگید رمز عبور چی بود؟

    مشتری : پنج تا ستاره.

    *

    مرکز : چه برنامه آنتی ویروسی استفاده می کنید؟

    مشتری : NETSCAPE

    مرکز : اون برنامه آنتی ویروس نیست.

    مشتری : اوه، ببخشید... INTERNET EXPLORER

    *

    مشتری : من یک مشکل بزرگ دارم. یکی از دوستام یک SCREENSAVER روی کامپیوترم گذاشته، ولی هربار که ماوس رو حرکت میدم، غیب میشه!

    *

    مرکز : مرکز خدمات شرکت مایکروسافت، می تونم کمکتون کنم؟

    مشتری : عصرتون بخیر! من بیش از 4 ساعت برای شما صبر کردم.

    میشه لطفاً بگید چقدر طول میکشه قبل از اینکه بتونین کمکم کنید؟

    مرکز : آآه..؟ ببخشید، من متوجه مشکلتون نشدم؟

    مشتری : من داشتم توی WORD کار می کردم و دکمه HELP رو کلیک کردم بیش از 4 ساعت قبل. میشه بگید کی بالاخره کمکم می کنید؟

    *

    مرکز : چه کمکی از من برمیاد؟ مشتری : من دارم اولین ایمیلم رو می نویسم.

    مرکز : خوب، و چه مشکلی وجود داره؟

    مشتری : خوب، من حرف A رو دارم، اما چطوری دورش دایره بذارم؟


        نظرات دیگران ( )

       1   2      >